Sign in

close
Create an Account

Shopping cart

close

6 přínosů borůvek

1. Snížení krevního tlaku
Přidání borůvek do každodenního jídelníčku může pomoci snížit krevní tlak. Může to být zčásti způsobeno antokyaninem – typem flavonoidu, který má antioxidační účinky a propůjčuje borůvkám jejich výraznou barvu.

2. Snížení zánětlivosti
Zmínili jsme antokyanin? Tak vězte, že zmírňuje záněty. Chronický zánět pak může být příčinou kardiovaskulárních onemocnění, Alzheimerovy choroby a některých typů rakoviny.

3. Zlepšená funkce plic
Pokud do jídelníčku zařadíte antokyanin, zpomalí se pokles plicních funkcí. Konzumace dvou či více porcí borůvek týdně byla dána do souvislosti s nejmenší mírou poklesu plicních funkcí za rok.

4. Snížení rizika infarktu
Infarkty jsou dnes na vzestupu i u mladších lidí a konzumace borůvek může pomoci toto nebezpečí snížit. Zařadíte-li borůvky a jahody třikrát či vícekrát během týdne, snížite riziko infarktu o 34%.

5. Lepší regenerace a hojení svalů
Antioxidanty v borůvkách mohou přispět ke zmírnění zánětu a urychlení hojení svalů po tréninku. Proto je dobré přidat je do vašeho proteinového smoothie, které si po tréninku dáváte.

6. Zlepšení mozkových funkcí
Borůvky se podílejí i na zlepšení zdraví duševního. Přidání borůvkové šťávy do jídelníčku starších lidí zlepšilo jejich paměť a snížilo příznaky deprese. Favonoidy v borůvkách jsou spojeny se zpomalením stárnutí. Přidáním přinejmenším jedné porce borůvek týdně ke stravě zpomalilo pokles kognitivních funkcí u starších žen až o dva a půl roku.

LÍBIL SE VÁM ČLÁNEK? SDÍLEJTE HO
Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Scroll To Top
We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.