Ať už jste běžci zkušenými nebo začínajícími, museli jste si všimnout, že zvláště na začátku naší běžecké či závodní kariéry je těžké nevidět, jak se běh od běhu a závod od závodu naše časy zlepšují.

Pro většinu běžců zlepšit se znamená jediné: být rychlejší!

Ve chvíli, kdy se pro nás dosažený čas stává jedinou definicí běžeckého zlepšení, si však říkáme o zranění, ztrátu energie a nekonečnou únavu.

Lehký, nezávodní běh nám dává možnost, abychom se zlepšovali i jinak, a to pokaždé, když vyběhneme ze dveří. Ve srovnání s mnohými z těch, kdo neběhají, ale především těmi, kdo nesportují vůbec, máme větší množství energie, lepší kondici, pozitivní přístup, pocit naplnění a víc si věříme i v dalších oblastech života.

Pokud tedy cítíte, že jste se stali závislými na tom, jaký máte při každém tréninku čas, zkuste po dobu tří až čtyř týdnů alespoň něco z následujícího!

  • Běžte si někdy zaběhat jenom tak, bez hodinek.
  • Jestli můžete, jednou týdně si vyběhněte s někým, koho znáte a o kom víte, že běhá pomaleji než vy a není pro něho (nebo pro ni) důležité, za jak dlouho uběhne určitou vzdálenost.
  • Naučte se přecházet z běhu do chůze, ještě než se dostaví pocit únavy. Chůze je, mimo jiné, ideální aktivitou pro pozorování okolní přírody, pokud máte to štěstí a v přírodě trénujete.
  • Jestli chcete, asi tak za měsíc si naplánujte nějaký závod, ale na to, jakého času byste chtěli dosáhnout, tentokrát nemyslete. Začněte úplně vzadu z poslední řady a sledujte, kolik lidí se vám podaří předběhnout, nebo třeba jenom pomáhejte udržovat tempo někomu pomalejšímu, než jste vy (nikdy nevíte, s kým se takhle můžete seznámit).  

Pokud chceš dostat časopis hned jak ho doděláme ZAREGISTRUJ se k odběru právě teď.