Sign in

close
Create an Account

Shopping cart

close

10 vedlejších efektů nízkosacharidové diety

Odborníci odhalili podivné vedlejší efekty ketózy, včetně keto chřipky, zácpy a špatného dechu. Ketodieta zazářila jako kometa v podobě nízkosacharidového stravovacího plánu, který vám může pomoci s rychlým snížením hmotnosti – ale jeho účinky na vaše tělo jsou mnohem rozsáhlejší.

Typická ketodieta se skládá z 80% tuku, 15% proteinu a pouhých 5% kalorií ze sacharidů. Pokud tedy konzumujete 2000 kalorií denně, znamená to, že pouze 100 z nich pochází ze sacharidů – včetně zdravých sacharidů z ovoce a zeleniny. Když jíte tímto způsobem, spouští se ketóza, což znamená, že vaše tělo spálilo všechny své sacharidy a musí začít spalovat tuk pro získání energie.

Dodržování přísného režimu s vysokým obsahem tuků a nízkým obsahem sacharidů může pomoci snížit číslo na váze, ale existují i vedlejší účinky keto diety, kterých si nejste vědomi. Některé z nich jsou pozitivní, ale některé by mohly být nepříjemné – nebo dokonce nebezpečné. A tady uvádím to, co byste měli vědět o nebezpečích ketodiet, než se rozhodnete to sami zkusit.

Může vás postihnout keto chřipka
Keto chřipka je skutečná nemoc. Omezení sacharidů až na dřeň a přechod do stavu ketózy může způsobit množství nepříjemných příznaků, jako jsou bolesti hlavy, únava, bolesti svalů, nevolnost a průjem. Vedlejší účinky jsou výsledkem toho, že vaše tělo přechází na tuk jakožto primární zdroj energie místo sacharidů. Jakmile se tělo přizpůsobí novému zdroji paliva (obvykle do týdne nebo dvou), začnete se cítit lépe.

Ztracené kg by se mohly vrátit!
Ketodieta je známá pro rychlý počáteční úbytek hmotnosti. Ten nastává proto, že 1g sacharidu na sebe váže 4g vody. Když omezíte sacharidy, všechna nadbytečná voda odejde v moči. Výsledkem je, že se váha pohne o nějaké to kilo dolů. a také můžete vypadat trochu štíhleji. Ale výzkum napovídá, že keto dieta je dobrá i pro úbytek tuku. Italská studie zahrnující téměř 20 tis. obézních dospělých zjistila, že účastníci, kteří jedli keto, zhubli cca 5,5 kilogramu za 25 dní. Mnoho lidí však považuje dodržování tak striktního dietního plánu za obtížné.

Zácpa může číhat za prvním rohem
Zácpa je vedlejším efektem ketodiety. Omezený příjem sacharidů znamená rozloučit se s potravinami s vysokým obsahem vlákniny, (celozrnné pečivo, fazole, ovocem a zeleninou). A teď přidejte to, že tělo vylučuje více vody a máte recept na ucpané „trubky“. Střeva můžete udržet v pohybu běhěm či tak, že dodáte nějakou vlákninu z keto potravin, jako je avokádo, ořechy, či omezené porce zeleniny bez obsahu škrobu.

Pravděpodobně budete mít žízeň
Nebuďte překvapeni, pokud budete v průběhu ketodiety žízniví. Vyloučení velkého množství vody zvýší vaši potřebu pít – tak toho využijte a hodně pijte. Neexistuje žádné jasné a přesné doporučení, kolik vody byste měli na ketodietě vypít. Ale obecně platí, snažte se pít dost na to, aby vaše moč byla světle žlutá. Pokud bude vaše moč tmavší, zvyšte příjem vody, protože to svedčí o tom, že vaše tělo je nedostatečně zavodněné..

Vaše ledviny by se mohly dostat do stresu
Ledviny hrají důležitou roli v metabolizaci bílkovin a je možné, že příliš velké množství této složky v potravě může mít negativní vliv na funkci ledvin. Ketogenní diety mají být mnohem bohatší na tuky než na bílkoviny, mnoho lidí dělá tu chybu, že si naloží spoustu masa. A výsledek? Může se vám stát, že budete jíst mnohem více bílkovin, než ve skutečnosti potřebujete. Neexistuje jednoznačná odpověď na to, kolik bílkovin byste museli jíst, než byste narazili na potíže.

Vedlejší účinek nazývaný keto dech
Když se vaše tělo dostane do stavu ketózy, začne produkovat vedlejší látky zvané ketony. Ty zahrnují aceton – ano, to je ta samá chemikálie, která se nachází v odlakovači, kterou vaše tělo začne samo o sobě vyrábět, podle přezkumu výzkumu z roku 2015. Protože aceton má malou molekulu, má tendenci se dostat až do plic. Nakonec ho tedy vydechnete, což vede ke „keto dechu“. Také můžete v ústech pociťovat kovovou pachuť, ale nebude to trvat věčně. Tělo si postupně na dietu zvykne. Jen buďte důslední při čištění zubů!

Také vaše pleť se může zlepšit!
Trápí vás pupínky? Když začnete s ketodi- etou, můžete zpozorovat změny na pleti. Zejména pokud jste bývali závislí na cukru. Konzumace přemíry prázdných sachari- dů je spojena se zhoršením akné – zčásti proto, že tyto potraviny vyvolávají záněty a také dávají signál k uvolňování hormonů, které zvyšují produkci oleje a ten následně způsobuje ucpávání pórů vaší pokožky. Některá zjištění naznačují, že pokud omezíte příjem sacharidů mohlo by to pomoci vyřešit tyto problémy, a tímnpádem i zlepšit vaši pokožku.

Mohly by se vám změnit rizikové faktory onemocnění srdce
Keto dieta je spojena s nižší mírou obezity a diabetu 2. typu, spolu se zlepšeným HDL cholesterolem, a to všechno dohromady se může projevit nižším rizikem srdečních onemocnění. Ale kondice Vašeho srdce může záviset na tom, co skutečně jíte. Dieta s nízkým obsahem sacharidů, založená převážně na rostlinných zdrojích tuků a bílkovin (jako avokádo nebo ořechy), může snížit riziko onemocnění srdce o 30 procent. Tyto přínosy se však netýkaly lidí, kteří jedli převážně živočišné bílkoviny a tuky. (Např. slanina, máslo a steak.)

Mnoho lidí uvádí jako plus, že mají jasnější myšlení
Není žádným tajemstvím, že sacharidy – zejména rafinované, způsobují prudký vzestup a následný pokles krevního cukru. Pokud jich jíme méně, udržujeme vše v rovnováze. Bylo prokázené, že lidi, kteří vynechaji ze stravy rafinovaný cukr se cítí kreativnější více vyrovnaní a spokojenější sami se sebou. To se odráží na jejich psychice. Je to možná dáno tím, že mozek čerpá energi s tzv. ketonu, které se uvolnůjí pokud je tělo v ketoze.

Úroveň vašeho A1C by se mohla dokonce zlepšit
Díky ketodietě, by lepší kontrola hladiny cukru v krvi mohla pomoci snížit hladinu A1C a dokonce snížit potřebu inzulínu. Důležité upozornění: Jíst keto zvyšuje riziko diabetické ketoacidózy, život ohrožujícího stavu, kdy se tuk rozkládá příliš rychle a způsobuje překyselení krve. Tento jev je častější u lidí s diabetem 1. typu, pokud ale máte typ 2 a jíte keto, poraďte se se svým lékařem o tom, co byste měli dělat, abyste snížili riziko.

LÍBIL SE VÁM ČLÁNEK? SDÍLEJTE HO
Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Scroll To Top
We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.